Sogneudflugten i 2024

Sogneudflugt for Kauslunde og Gamborg sogne i 2024 er under planlægning.                                                                                                            Den kommer til at foregå i sensommeren og vi glæder os til at offentliggøre programmet, så snart det ligger klar.                          Nedenfor kan I læse om sidste års udflugt som var helt fantastisk. Vi ser frem til endnu en fremragende tur i 2024.

*****

Sogneudflugt for Kauslunde og Gamborg sogne til Kongernes Jelling

lørdag d. 23. september 2023

Har du lyst til at deltage i en heldagstur med bus til det historiske museum i Jelling med foredrag og efterfølgende mulighed for selv at gå rundt i museets interaktive udstilling samt på monumentområdet og i Jelling Kirke. Der vil være frokost og kaffe undervejs.

Alle er velkomne. Vi glæder os til en hyggelig dag sammen med jer.

Kauslunde-Gamborg Pastorat

Bussen afgår:

Kl. 8.30 fra Gamborg Kirke, Gl. Kirkevej, 5500 Middelfart

Kl. 8.45 fra Kauslunde Kirke, Kauslundevej 28, 5500 Middelfart

Program:

Kl. 10.00 Ankomst til Jelling.

Kl. 10.15 Kaffe i madpakkehuset

Kl. 11.00 Foredrag i Jellingsalen på ”Kongernes Jelling”

Kl. 12.00 Besøg i Jelling Kirke og monumentområdet

Kl. 13.00 Let frokost på Byens Café i Jelling, Byens Hus

Kl. 14.15 Besøg på den interaktive udstilling i ”Kongernes Jelling”

Kl. 15.30 Afgang til Bindeballe Købmandsgård

Kl. 16.00 Kaffe og lagkage på Bindeballe Købmandsgård

Kl. 17.00 Turen hjemad går over Ravningbroen

Vi forventes at være hjemme igen mellem kl. 18 og 18.30

Pris: 250 kr. pr. person inklusive bustransport, foredrag på museet, frokost på Byens Café i Jelling samt kaffe undervejs.

Til frokost kan vælges mellem et stjerneskud, en pariserbøf eller en vegetar menu.

Drikkevarer til frokost er for egen regning.

Tilmelding senest d. 3. september 2023 på telefon 29 63 00 85 eller

mail liselottemunck@gmail.com Ved tilmelding træffes beslutning om frokostmenu og betaling for udflugt.

Maximum deltagerantal: 56

Lidt baggrundsoplysning:

På ”Kongernes Jelling” fortælles historierne om vikingetiden, kongerne og deres byggerier, trosskiftet og Danmark.

Museet ligger over for de to høje. Mellem dem er kirken og de to runesten.

I landskabet er skibssætningen og palisadeforløbet markeret.

I 1994 blev kirken, runestenene og højene i Jelling som de første i Danmark optaget på UNESCO’s Verdenskulturarvsliste.